۲۷ فروردین ۱۳۸۸

بی معرفت معرفت می سوزاند


اززمانیکه شنیدم فریب خوردگان شیخ محسنی قندهاری به لیسه عالی معرفت مرکز تمدن و نماد ترقی نسل نو هزاره به قصد سوختاندن حمله نموده اند ، تمرکز کاری ام را از دست داده بودم تا ساعت چهار عصر اصلا نفهمیدم چی کردم.

شیخ محسنی باز برای غرب کابل خط و نشان میکشد و با این کارش به هزاره ها و معرفت و تحولات جدید اعلان جنگ داده است. چه کسی در این زمان اسلام شیخ قندهاری را که باور میکند که مانند طالبان با تحریک مردم به مکاتب حمله میکنند و از طریق تلویزیونش به مردم به نام دین توهین میکند.یادمان باشد که نسل نو هزاره افشار و غرب کابل را هرگز از یاد نخواهد برد. محسنی و تیمش باید بخاطر بسپارند که هنوز یاران مزاری زنده است تا جواب دندان شکن را ارایه فرماید . فقط کافیست تصمیم گرفته شود که محسنی ، خاتم النبیین و تلویزیون تمدن با محسنی و محسنی اندیشان زیر خاک مدفون شوند. میدانید فقط در ظرف یک روز اثری از استخوان های محسنی نیز نخواهید یافت.

اما هزاره ها درک کرده اند که جنگ راه حل در افغانستان نیست و به همین دلیل بیشترین رشد را در هفت سال گذشته زنان هزاره داشته است و محسنی و تیمش بخاطر دستوراتی که دریافت کرده اند در این زمان حساس این توضیح المسایل را به نام قانون جازده و جنجال برپا کرده اند.

تظاهرات زنان هزاره ، مخالفت شدید جامعه جهانی ، جامعه مدنی و هزاره ها و حتی علمای هزاره برای تعدیل ادبیات و ماده های جنجال برانگیز و توهین کننده نشان دهنده این است که محسنی نباید با احساسات مردم بازی کند. اصلا کی محسنی را رییس شورای علما تعیین کرده است؟ چرا محسنی برای هزاره ها تصمیم میگیرد؟ آیا همین شیعه سنگر فروش در مقابل مقاومت دوسال و هشت ماه غرب کابل سنگر نگرفته بود؟ آیا ما تا بکی دنبال این عیاش و روباه مکار برویم؟

گفته میشود که این پیر مکار برای کم کردن فشار تظاهرات دیروز بالای مدرسه خاتم النبیین ، یک عده بیچاره های بیخبر را روز 500 افغانی فی نفر مزد داده بوده که ما یک مکتب را در آخر دشت برچی ویران میکنیم و برای شما کار ایجاد میکنیم. وقتی مردم میروند که مکتب یا ساختمان را ویران کنند ، میبینند که این ساختمان نیست ." مکتب معرفت " اولین لیسه خصوصی در مرکز غرب کابل و نماد تمدن و معرفت هزاره ها است و به همین خاطر بیشتر آنها اظهار ندامت نموده و بر میگردند ولی در همین گیر و دار یک دسته اوباش های بیست و سی نفری محسنی با پرتاب سنگ شیشه های مکتب را میشکنند و میخواسته اند به دستور محسنی این مکتب را آتش زنند و تاراج کنند که خوشبختانه به کمک پلیس و مردم بیدار غرب کابل خنثی میگردد.

خوب شد معلوم شد که محسنی چطور فکر میکند و چگونه به خون مردم تشنه است. حال بر ماست که تصمیم بگیریم چطور آدم های مکار و فتنه انگیز را از جامعه مان دور کنیم. این حادثه را ساده فکر نکنیم. در این زمان حساس نزدیک به انتخابات باید در چند جبهه مبارزه کنیم اما باید بخاطر داشت که احساساتی نشویم و هر گونه دسیسه را فقط میتوان در کنار هم بودن و با درایت و بدون هرگونه علایق و ایدیولوژی برای آبروی خود و مردم خود خنثی نمود.


انعکاس این حادثه در دیگر رسانه ها :

تظاهرات مخالفان و موافقان قانون شیعیان در کابل
حمله بر مکتب، رسم طالبان است
راهپيمايي گسترده مردم غرب كابل در حمايت از قانون احوال شخصيه
انتظار سازمان ملل از نتايج بررسي قانون احوال شخصيه شيعيان افغانستان
يک گروه زنان شيعه، مخالفت و گروه ديگر طرفدارى خويش را از قانون احوال شخصيۀ اهل تشيع ابراز کردند
مهار تظاهرات توسط پولیس زن در کابل
شرمساري سزاوار مردم نيست!
ظهور طالبان شیعه افغانی
تظاهرات گسترده فعالان حقوق زنان!

۶ نظر:

مصطفی کیا گفت...

حماقت دشمن این مردم است و جهل اینان باعث شده تا شیوخ همچنان بر گرده یشان سوار شده و مردم سواری می کنند. افسوس و صد افسوس

ناشناس گفت...

ازانتظار،انتظارحرفهای خنده دارتربایدکشید!!!!

ناشناس گفت...

اول مسایل شرعی رامطالعه کن بعد حرف احساساتی بزن قانون احوال شخصیه اهل تشیع در مغایرت با قانون اساسی وحقوق بشر قرار ندارد. تو که تنها با محسنی مخالفی خوب است از راه دیگر وارد شوید بهتر است.
بااعتقادات مردم بازی کردن هم جرم است تو با انار کلی از اسلام چیزی نمیفهمی

ناشناس گفت...

درود
وديگر هيچ

یک طلبه گفت...

سلام بر آلت اله محسنی
از این که خدمت بزرگی برای ملت افغانستان نمودید بسیار از شما سپاسگزارم
سپاس خدای را که نعمت گرانبهایی چون حضرت الت اله محسنی را به ملت افغانستان و اسلام مخصوصاً عطا نمود
و از شما معظم الالت ممنونیم که خدمت بزرگی برای پیشرفت جامعه عقب مانده افغانستان انجام داده اید و گوشه از مشکلات طلاب و دانشجویان دینی این مردم را حل کرده اید

ضمناً از حضرت آلت اله بسیار تشکر که قانون احوال شخصیه را ساختند.
اگر حضرت آلت اله لطف نموده طریقه نزدیکی (سکس) را (شخص خودشان بصورت مفصل و مصور با همسران مختلف شان) آموزش بدهند بسیار خوب خواهد بود و دین و دنیای خود را آباد خواهند ساخت، چرا که مردم ما بسیار نادان هستند و اصلاً این چیز ها را نمی دانند و اگر هم می دانند شاید راه را اشتباه می روند.

اخیراً عده ای کودن و نادان دنبال حذف نمودن موادی از این قانون هستند که بنده می گویم هیچ ماده از ای این قانون نباید حذف شود که هیچ، بلکه یک کاستی بسیار مهم دارد که باید طی یک یا چند ماده بسیار مفصل و مصور به قانون اضافه گردد.
ایشان با زحمات بسیار طاقت فرسای شبانه یا شاید هم روزانه این قانون را بوجود آوردند ما چه می دانیم که این معظم الآلت چه مشقاتی را تحمل نمودند تا این قانون را بسازند، چه مکافاتی را حین عمل جنسی شان تحمل نمودند تا مارا از تجربیات شان بهره مند نمایند.
در آینده نزدیک منتظر باشید که ایشان قانونی خواهند ساخت که اگر آلت شخصی حال برخاستن نداشت زنش مکلف است که چطور آنرا برخیزاند و طریقه آنرا نیز حضرت آلت اله بر همگان بصورت عملی و مصور آموزش خواهند داد.

حتی پیشنهاد می کنیم که ایشان مدرسه ای یا دانشگاهی نیز در این مورد (سسکسس و طرق مختلف انجام آن) بسازند و مردم مشتاق را در این مورد آموزش دهند با انجام این عمل ایشان اولین شخصی خواهد بود که چنین کاری خواهند کرد و قطعاً طلاب و دانشجویان از تمام دنیا به کشورمان سرازیر خواهند گردید و این افتخار بزرگی برای ملت ما به ارمغان خواهد آورد.

والسلام
یکی از طلاب حوزه

zia گفت...

متاسفم که خودت را دانشجو می نامی، تو نه تنها در پی کسب دانش نبودی و نیستی بلکه در پی تحصیل بی حاصل بوده ای. اولا قانون احوال شخصیه در همه کشورهای مسلمان وجود دارد، می توان این را در اینترنت جستجو کنی، ثانیا محسنی عالم و شخصی است که علی رغم آگاهی از عواقب این عمل که همانا توهین برخی انسانهای متعصب و نژاد پرستی مانند تو (گرچند تو از انسانیت بدوری) می باشد، جرات چنین عملی را به خود داد، که خدا خیرش دهد،آنچه تو مینالی و میخوانی و با آهنگ بی غیرتی در وادی تعصب و نژاد پرستی میرقصی، علت فقط یک چیز است، و آن اینکه محسنی هزاره نیست، اگر می بود ولو هرجه می گفت، سخنش چون گهر بود! همانطور که با کمال خونسردی و نامردی از جنایات بابه مزاری تان چشم پوشی می کنید و او را قهرمان می نامید، هرچند مزاری قهرمان هست، ولی نه قهرمان در وادی مردانگی بل در وادی بی غیرتی، تعصب، نژاد پرستی و بی بند و باری، مزاری دست هیتلر و چنگیز را از پشت بسته است!